Home » Środowisko lokalne

Środowisko lokalne

  MUZEUM KULTURY KURPIOWSKIEJ 

Nasi uczniowie uczestniczą w różnorodnych formach zajęć proponowanych przez Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce. To doskonała okazja do wszechstronnego rozwoju i integracji.

   

   

KULTOWNIA – OCK 

Nasi uczniowie systematycznie korzystają z zajęć plastyczno – technicznych w Kultowni, filii Ostrołęckiego Centrum Kultury.  To doskonała okazja do rozwoju motoryki małej, kreatywności, a także kształtowania prawidłowych zachowań  w miejscach publicznych.  Zajęcia odbywają się przez cały rok szkolny, a ich tematyka zależna jest od pory roku lub zbliżających się wydarzeń.

 

BIBLIOTEKA PEDAGOGICZNA

Nasi uczniowie uczestniczą w zajęciach czytelniczych, muzycznych i plastycznych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce. Tematyka spotkań jest różnorodna.

SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA 

Nasi uczniowie dzięki uprzejmości Domu Pomocy Społecznej w Ostrołęce od dwóch lat mają okazję korzystać z Sali Doświadczania Świata. Jest to miejsce, które zapewnia odprężenie i stymulację za pomocą dotyku, koloru, zapachu, światła i dźwięku. Zajęcia odbywają się systematycznie.


                    

 

 

KULTOWNIA – OCK

Uczniowie systematycznie uczęszczają do Kultowni-filii OCK w Wojciechowicach na zajęcia plastyczno-techniczne.Rozwijają one nie tylko umiejętności manualne, jak i doskonale służą integracji ze społecznością lokalną. Uczniowie mają również możliwość wykazania się talentem kulinarnym, piekąc pyszne pierniki i ciasteczka.

SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA

Nasi uczniowie systematycznie uczestniczą w terapii w Sali Doświadczania Świata, znajdującej się w Domu Pomocy Społecznej w Ostrołęce przy ul. Rolnej. Sala umożliwia im poznawanie i doświadczanie świata, ułatwia odbiór i interpretację bodźców płynących z otoczenia, jak również zapewnia odprężenie, wyciszenie i wypoczynek. W przeciwieństwie do wielu sytuacji życia codziennego, które wymagają od uczniów dostosowywania się, w Sali Doświadczania Świata stworzone jest takie otoczenie, którym to oni decydują o  wyborze aktywności i czasie jej trwania. Różnorodność oferowanych bodźców poprawia funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, jak również niweluje zachowania niepożądane, które na co dzień dezorganizują  zajęcia lekcyjne.

Skip to content